ZWRÓCENIE UWAGI

Nau­czyciel zdaje się zwracać uwagę głównie na to, czy dziecko jest sympatyczne w klasie, oraz na to, jakie może mieć ewentualnie z nim kłopoty. Jest to tak, jakby ogół dzieci dzielił się na dwie grupy: „miłe i dające się lubić” z jednej strony, a wszystkie te, które tych właściwości nie posiadają, z drugiej.Woods zanalizował też pewną liczbę ocen dokonanych przez nauczycieli na ko­niec roku szkolnego. Uwzględnił 24 oceny opisowe dotyczące sześciu dziewcząt na przestrzeni czterech lat. Znalezione w opiniach określenia podzielił na cztery grupy odnoszące się kolejno do: a) charakteru i osobowości, b) zdolności, c) zachowania, d) jakości pracy. Okazało się, że do grupy „a” należy 21 określeń, do „b“-107, do „c“-392, do „d“-220. Widać, że znaczenie przywiązywane przez nauczycieli do zachowania znacznie przewyższało wszystkie inne sprawy.

Witaj na moim serwisie w całości poświęconym tematyce hobby! Zapraszam do zapoznania się z wszystkimi artykułami! Mam nadzieję, że strona przypadnie Ci do gustu i znajdziesz tutaj ciekawe pomysły na spędzenie wolnego czasu!
Wszelkie prawa zastrzeżone (C)