ZNAJOMOŚĆ REGUŁ

Wiedza ta zakłada znajomość reguł gry w szkole, ale raczej bez internali­zacji tych reguł. Dać sobie radę ze szkołą, to robić swoje, nawet przeciwstawiać się, ale tak, by przy tym nie „podpaść”. Będzie o tym mowa dokładniej w dalszych partiach tej książki.Elisabeth Vallance postawiła pytanie — co należy zrobić, gdy już jesteśmy prze­konani, że ukryty program w szkole istnieje? Jej zdaniem nasuwają się cztery moż­liwe postawy:Nic nie robić, niech ukryty program pozostaje ukrytym, zdawać sobie tylko sprawę, że on jest i funkcjonuje. Nie bardzo wiadomo, co z nim zrobić, ma on pewne cechy pozytywne, pewne negatywne, lepiej więc zostawić wszystko tak, jak jest.Zmienić praktykę szkolną, środowisko, reguły postępowania nauczycieli tak, by wykorzenić te właściwości procesu nauczania, które uważa się za niewłaściwe. W Wielkiej Brytanii i Stanach Zjednoczonych zwolennicy radykalnych reform szkolnych tak właśnie sądzą.

Witaj na moim serwisie w całości poświęconym tematyce hobby! Zapraszam do zapoznania się z wszystkimi artykułami! Mam nadzieję, że strona przypadnie Ci do gustu i znajdziesz tutaj ciekawe pomysły na spędzenie wolnego czasu!
Wszelkie prawa zastrzeżone (C)