ZMIANA ORIENTACJI

Stan rzeczy, który dotąd przedstawiłem, określał modele badań dominujące do końca lat sześćdziesiątych. W owych latach zarysowały się jednak nowe zjawiska. Zaczęło narastać przeświadczenie, że model pozytywistyczno-empiryczny ma wady i ograniczenia, które uniemożliwiają uzyskanie wartościowej wiedzy. Zauważono, że badania zjawisk pedagogicznych dają stosunkowo małe efekty w porównaniu z nakładami sił i środków. Wcześniej niedoskonałość skutków badań przypisywano brakowi precyzji, niedokładnościom pomiaru, niedookreś- lonościom czynników, które są dla spraw wychowania ważne itp. W ramach modelu pozytywistyczno-empirycznego reakcja na te utyskiwania mogła być tylko jedna – precyzyjniej zdefiniować, użyć lepszych wskaźników, poszukać tego, co wymierne, rozłamać duże zbiorcze zmienne na coraz drobniejsze frag­menty.

Witaj na moim serwisie w całości poświęconym tematyce hobby! Zapraszam do zapoznania się z wszystkimi artykułami! Mam nadzieję, że strona przypadnie Ci do gustu i znajdziesz tutaj ciekawe pomysły na spędzenie wolnego czasu!
Wszelkie prawa zastrzeżone (C)