ZŁOŻONOŚĆ ZJAWISK

Jackson jest daleki od potępiania nauczycieli za uproszczenia. Uważa, że ogrom­na złożoność zjawisk dziejących się w klasie zmusza do przyjmowania odpowiedzi prostych, bo nauczyciel nie ma możliwości wzięcia wielu elementów pod uwagę. Jackson sądzi zresztą że nauczyciele nie pragną wcale szukać wyjaśnień wszyst­kich zjawisk, z jakimi mają do czynienia. „Przeciwnie, chętnie przyjmują oni rze­czy takimi, jakie są, bez pytania »dlaczego?«” (Jackson 1968, s. 145). Warto dokładniej rozważyć sprawę zawężania czy spłycania znaczeń. Jackson sądzi, że jeśli nauczyciel używa określeń „motywacja”, „stosunki społeczne” i „roz­wój intelektualny”, to zwykle pierwsze oznacza pilność w odrabianiu lekcji, drugie dotyczy częstotliwości kontaktów z kolegami, a trzecie informuje o stopniu opano­wania materiału nauczania.

Witaj na moim serwisie w całości poświęconym tematyce hobby! Zapraszam do zapoznania się z wszystkimi artykułami! Mam nadzieję, że strona przypadnie Ci do gustu i znajdziesz tutaj ciekawe pomysły na spędzenie wolnego czasu!
Wszelkie prawa zastrzeżone (C)