ZJAWISKA OŚWIATOWE

W założeniach metodologicznych tego typu badań nie ma wbudowanych zabezpieczeń przed tego rodzaju ześliznięciem, wszystko zależy od mądrości badacza.Badania nad zjawiskami oświatowymi w Wielkiej Brytanii są obecnie pod sil­nym wpływem orientacji fenomenologicznej. Główne zainteresowanie badaczy skoncentrowane jest na szkole i klasie. Tematykę tę określa się teraz mianem mikrosocjologii oświaty. Teren i przedmiot badań, zaliczanych obecnie w Wiel­kiej Brytanii do mikrosocjologii, nie różnią się właściwie niczym od obszaru badawczego dziedziny, która w latach sześćdziesiątych w Stanach Zjednoczo­nych była określana jako psychologia społeczna klasy szkolnej (lub wychowa­nia), też zajmująca się przede wszystkim procesami interakcji w klasie. Warto w tym miejscu zwrócić uwagę na jedno możliwe nieporozumienie terminolo­giczne.

Witaj na moim serwisie w całości poświęconym tematyce hobby! Zapraszam do zapoznania się z wszystkimi artykułami! Mam nadzieję, że strona przypadnie Ci do gustu i znajdziesz tutaj ciekawe pomysły na spędzenie wolnego czasu!
Wszelkie prawa zastrzeżone (C)