ZETKNIĘCIE ZE SZKOLNĄ RZECZYWISTOŚCIĄ

Badanie odbyło się w 1974 r. (Nash 1976) i dotyczyło kilkunastu nauczycieli, może więc być traktowane tylko jako sygnał pewnego zjawiska. W każdym razie okazało się, że wszyscy nauczyciele zgubili wiele ze swego „progre- sywizmu pedagogicznego*’ w trakcie pierwszego roku realnej pracy nauczycielskiej w szkole. I tak, w okresie tym zwiększyła się tendencja do uczenia faktów zamiast procesów lub problemów, osłabiło się przeświadczenie, że inteligencja nie jest de­terminowana genetycznie, zmniejszyła się też wiara w to, że oświata może wyrów­nać braki wychowawcze domu rodzinnego itd.Wszystko to było rezultatem zetknięcia się z rzeczywistością szkolną, w której ważniejsze nieraz od abstrakcyjnych idei pedagogicznych okazywały się doświad­czenia kolegów, którzy sobie dawali radę, i potoczna, zdroworozsądkowa wiedza pokoju nauczycielskiego.Dla niektórych osób pierwsze spotkanie połączone ze startem zawodowym koń­czy się klęską nieraz nie do naprawienia, bo skłaniającą do trwałego porzucenia zawodu.

Witaj na moim serwisie w całości poświęconym tematyce hobby! Zapraszam do zapoznania się z wszystkimi artykułami! Mam nadzieję, że strona przypadnie Ci do gustu i znajdziesz tutaj ciekawe pomysły na spędzenie wolnego czasu!
Wszelkie prawa zastrzeżone (C)