ZASADY OPERACYJNE

Reguły związane z postępowaniem, na przykład że „należy wchodzić do po­koju po zapukaniu”.Reguły związane z programem czy strukturą określonego przedmiotu naucza­nia – niektóre przedmioty muszą być nauczane systematycznie, w bardziej uporząd­kowany sposób, przy innych luźniejsze zachowanie uczniów i nauczycieli jest moż­liwe, a czasem nawet pożądane.Do tego dochodzą „prywatne” reguły poszczególnych nauczycieli, to, co różni jednego od drugiego i co dzieci zwykle bardzo szybko rozpoznają – wiedzą one na ogół, że gwar na lekcji dopuszczalny u jednego nauczyciela może być całkiem nie­dopuszczalny u drugiego.Reguł kierujących życiem szkoły szukali również H. Giroux i D. Purpel. Z ich badań wynika, że rolę takich reguł odgrywa dziewięć „zasad operacyjnych”.

Witaj na moim serwisie w całości poświęconym tematyce hobby! Zapraszam do zapoznania się z wszystkimi artykułami! Mam nadzieję, że strona przypadnie Ci do gustu i znajdziesz tutaj ciekawe pomysły na spędzenie wolnego czasu!
Wszelkie prawa zastrzeżone (C)