WZGLĄD NA SYMBOLICZNE WARTOŚCI

Istnieją interesujące badania, w których próbuje się zanalizować współwystępo- wanie dwóch czynników: płci i środowiska, aby zaobserwować, jaki mają one wpłjw na nastawienie do nauki. R. King (1971) próbuje umieścić chłopców i dziewczęta z klasy średniej i klasy robotniczej na skali dotyczącej cenienia oświa­ty albo ze względu na symboliczne wartości (prestiż, kultura, wiedza), albo ze względu na walory instrumentalne (umiejętności przydatne do uzyskania pracy). Widać tu, że najlepszy stosunek do wykształcenia mają chłopcy z klasy średniej, ceniąc je zarówno za symboliczne znaczenie, jak i za instrumentalną przydatność.

Witaj na moim serwisie w całości poświęconym tematyce hobby! Zapraszam do zapoznania się z wszystkimi artykułami! Mam nadzieję, że strona przypadnie Ci do gustu i znajdziesz tutaj ciekawe pomysły na spędzenie wolnego czasu!
Wszelkie prawa zastrzeżone (C)