WYKRYTA ROZBIEŻNOŚĆ

R. Sharp i A. Green (1975) wykryli znaczną rozbieżność między wyznawanymi przez nauczycieli wartościami dotyczącymi wychowania a realnymi zjawiskami dziejącymi się w klasie. „Progresywizm stał się retoryką” – piszą oni. Wiele mówi się o sprawach takich, jak „potrzeby*, „zainteresowanie, „dojrzałość** dzieci, bez zastanowienia się, co słowa te właściwie oznaczają. Nauczyciele, bez względu na oficjalne teorie pedagogiczne, musieli sformułować sobie jakieś zasady nauczania, a ts zwykle były oparte na własnych doświadczeniach oraz na doświadczeniach kolegów.W warunkach brytyjskich i amerykańskich uważa się, że poza samymi studiami pedagogicznymi jeszcze trzy czynniki silnie wpływają na kształt poglądów pedago­gicznych każdego nauczyciela. Wymienia się tu zwykle doświadczenia z dzieciń­stwa, efekty pierwszych doświadczeń startu zawodowego oraz wpływ tzw. mental­ności pokoju nauczycielskiego.

Witaj na moim serwisie w całości poświęconym tematyce hobby! Zapraszam do zapoznania się z wszystkimi artykułami! Mam nadzieję, że strona przypadnie Ci do gustu i znajdziesz tutaj ciekawe pomysły na spędzenie wolnego czasu!
Wszelkie prawa zastrzeżone (C)