WPROWADZANIE SIŁY

Niektórzy nauczyciele czuli się zmuszeni do wprowadzenia siły: odtąd starali się porządek w klasie i własny auto- ryte: opierać na sile. Inni – i to, myślę, jest wartościowa reakcja – potraktowali takie pierwsze spotkanie przede wszystkim jako „wyzwanie”: ciekawe, wymagające zacłiowania trudnego, ale twórczego, szybkiej refleksji, pewnych zdolności aktor­skich, jednym słowem, widzieli sytuację w kategoriach bodźca, który wymaga od nich reakcji charakteryzującej się tempem, wdziękiem i stylem. Tak reagują naj­częściej ludzie, którzy już wiedzą, na czym nauczanie polega, wielu z nich można określić mianem charyzmatycznych przywódców.Trzecia grupa nauczycieli – zdaniem badaczy największa – starała się jakoś przejść bezawaryjnie przez fazę pierwszego spotkania po to, by potem możliwie szybko starać się wyrobić sobie z uczniami kontakty „ludzkie”, osobiste czy przy­jacielskie.

Witaj na moim serwisie w całości poświęconym tematyce hobby! Zapraszam do zapoznania się z wszystkimi artykułami! Mam nadzieję, że strona przypadnie Ci do gustu i znajdziesz tutaj ciekawe pomysły na spędzenie wolnego czasu!
Wszelkie prawa zastrzeżone (C)