WPŁYW WYZNACZNIKÓW

To co dotychczas powiedziałem, pokazuje, jakie wyznaczniki wpływały na to, że nauczyciele mający autonomię decydowali się tak lub inaczej nauczać tych czy innych fragmentów wiedzy. Nie oczekiwano od nich, że będą wypeł­niać zadany im do zrealizowania program. Na ogół za to spodziewano się, że nauczyciele potrafią „zgrać” swoje poglądy na rolę szkoły i pedagogiki z poglą­dami rodziców. Nauczanie jest funkcją o znaczeniu społecznym, nic więc dziw­nego, że zadania nauczyciela bywają ujmowane – czasem wyraźnie, czasem w domyśle – w oczekiwaniach dotyczących tego, jak i co powinien on robić, czy też jaki powinien być. Oczekiwania tego typu formułują wobec nauczyciela władze, którym podlega szkoła, ale niezależnie od tego również wyższe uczel­nie, instytucje kształcenia nauczycieli, rodzice uczniów, a także po prostu inni nauczyciele jako grupa społeczna.

Witaj na moim serwisie w całości poświęconym tematyce hobby! Zapraszam do zapoznania się z wszystkimi artykułami! Mam nadzieję, że strona przypadnie Ci do gustu i znajdziesz tutaj ciekawe pomysły na spędzenie wolnego czasu!
Wszelkie prawa zastrzeżone (C)