WIELE ELEMENTÓW PROGRAMU

W ostatnich latach zwrócono uwagę na to, że wiele elementów ukrytego progra­mu da się odnaleźć w tekstach podręczników i lektur dla dzieci. Podręczniki stwa­rzają liczne okazje do rozważań na temat tego, co jest dobre, a co złe. D. Purpel i K. Ryan (1983) uważają jednak, że „wiele historii, mitów i baśni powtarza się w szkołach ze względu na naukę z nich płynącą. Podajemy trzy przykłady zrozu­miałe dla polskiego czytelnika.„Bajki o trzech świnkach często używa się dla podkreślenia znaczenia solid­nego planowania i dobrego wykonania pracy.„Kopciuszek jest prawdopodobnie nagrodzony za cierpliwość, skromność posłuszeństwo — a może za to, że jest ładną dziewczyną?„Mały holenderski chłopiec, który ocalił społeczeństwo przed nieszczęściem, zatykając dziurę w tamie, ukazuje wagę odpowiedzialności społecznej i uczy, jak ważny jest każdy drobiazg (Purpel i Ryan 1983).

Witaj na moim serwisie w całości poświęconym tematyce hobby! Zapraszam do zapoznania się z wszystkimi artykułami! Mam nadzieję, że strona przypadnie Ci do gustu i znajdziesz tutaj ciekawe pomysły na spędzenie wolnego czasu!
Wszelkie prawa zastrzeżone (C)