WCZESNE BADANIA NAD KLASĄ SZKOLNĄ

Pierwotne przedsięwzięcia badawcze związane z klasą szkolną zasadniczo kon­centrowały się na nauczycielu. Zadawano sobie dwa pytania:Jak to się dzieje, że ktoś jest dobrym nauczycielem, a ktoś złym?Jak doprowadzić do tego, by możliwie wielu nauczycieli było dobrych?Zostawmy na boku nieporadne jeszcze wówczas rozważania na temat kryteriów tego, co stanowi samo bycie dobrym albo złym nauczycielem. Przyjmijmy, że jakoś intuicyjnie wyczuwano, na czym polega bycie dobrym nauczycielem. Starano się więc sporządzić listy cech korelujących z tym, że się jest dobrym lub złym, przy czym zestawy tych cech koncentrowały się albo na ogólniejszych właściwościach osobowościowych (np. ma bogate życie wewnętrzne), albo na umiejętnościach po­stępowania w klasie (np. nie daje się byle czym zirytować).

Witaj na moim serwisie w całości poświęconym tematyce hobby! Zapraszam do zapoznania się z wszystkimi artykułami! Mam nadzieję, że strona przypadnie Ci do gustu i znajdziesz tutaj ciekawe pomysły na spędzenie wolnego czasu!
Wszelkie prawa zastrzeżone (C)