W SKŁAD CIĄGÓW

Ciąg B: „Za“ kawałami i wygłupami. Przeważa tu orientacja nie tyle „anty“ osiągnięciom intelektualnym, ile jakby „obok“ – nie jest tak, że staranie się o stop­nie degraduje jednostkę w oczach kolegów. Kawały i wygłupy są odskocznią od ciężkiej pracy.Ciąg C: Nastawienie „anty“ osiągnięciom szkolnym – całkowite odrzucenie na­uki i wiedzy jako wartości. Wygłupy i kawały jako wartość.Ciąg D: Aktywne nastawienie przeciw nauce i wiedzy. Wysoka absencja w szkole.Oczywiście fakt, że zespoły wchodzące w skład różnych ciągów są w gruncie rzeczy niejednakowo traktowane przez nauczycieli, zwiększa jeszcze różnice mię­dzy nimi i pogłębia istniejące nastawienia. Te nastawienia powodują czasem rozła­my między uczniami. Mogą pojawić się antagonizmy czy wymyślanie stereotypo­wych przezwisk: z jednej strony są wtedy „maminsynki”, z drugiej – „debile”. S. Bali (1981) wspomina o dziewczętach, którym było trudno godzić rolę osoby dobrze zorientowanej w pop-music i kulturze młodzieżowej z rolą dobrej uczenni­cy. Mogą pojawiać się naciski w kierunku dokonania wyboru między tym, co obo- wi;izuje w szkole, a swoistymi wartościami kultury młodzieżowej.

Witaj na moim serwisie w całości poświęconym tematyce hobby! Zapraszam do zapoznania się z wszystkimi artykułami! Mam nadzieję, że strona przypadnie Ci do gustu i znajdziesz tutaj ciekawe pomysły na spędzenie wolnego czasu!
Wszelkie prawa zastrzeżone (C)