W OBRĘBIE IDEOLOGII

W obrębie liberalnej ideologii nauczania – będziemy o niej mówić dalej – prawo to oceniane jest jako jedno z wyróżniających się osiągnięć brytyjskiego systemu szkolne­go. Nauczyciele uważają, że autonomia umożliwia im wprowadzanie innowacji progra­mowych i pedagogicznych, eksperymentowanie oraz elastyczność w reagowaniu na potrzeby uczniów. Badania nad nauczycielami miejskimi wykazały, że „autonomia, ja­ką cieszą się nauczyciele w odniesieniu do treści programowych, sposobów nauczania i (do pewnego stopnia) oceniania uczniów, jest traktowana jako realna i istotna wol­ność panująca w sytuacji ich pracy. Dla większości nauczycieli główne znaczenie au­tonomii związane było z poczuciem pewności, że nikt nie ma prawa wtrącać się – bez względu na to, jakie byłyby po temu przyczyny – w to, co nauczyciel czyni w klasie” j (Grace 1978, s. 210, 211).

Witaj na moim serwisie w całości poświęconym tematyce hobby! Zapraszam do zapoznania się z wszystkimi artykułami! Mam nadzieję, że strona przypadnie Ci do gustu i znajdziesz tutaj ciekawe pomysły na spędzenie wolnego czasu!
Wszelkie prawa zastrzeżone (C)