W NORMALNYCH INTERAKCJACH

Tak więc to, co toczy się w normalnych, codziennych interakcjach między nauczycielem a uczniami, z trudem daje się wcisnąć w metaforę teatralną, chyba że powiemy, iż uczniowie (czy każdy uczeń z osobna) chcą odegra£~~role inne od tych, których pragnie nauczyciel. Ale jeśli dwie osoby (lub więcej) chcą odgrywać w jednym miejscu i czasie dwie (lub więcej) różne, nieraz konfliktowe role, nieuchronnie opis sytuacji musi uwzględnić władzę. Ktoś, kto ma władzę, zde­cyduje, która z ról może być odegrana. I tu kończy się metafora teatralna, a zaczy­na zupełnie inna, czerpiąca pojęcia z walki (strategia) czy handlu (negocjacje). In- terakcjonista symboliczny powie, że to, co dzieje się w klasie, to walka o to, kto potrafi zdefiniować sytuację i skłonić (zmusić) innych, by jego definicja była obo­wiązująca.

Witaj na moim serwisie w całości poświęconym tematyce hobby! Zapraszam do zapoznania się z wszystkimi artykułami! Mam nadzieję, że strona przypadnie Ci do gustu i znajdziesz tutaj ciekawe pomysły na spędzenie wolnego czasu!
Wszelkie prawa zastrzeżone (C)