W NAUKACH SPOŁECZNYCH

W anglo-amerykańskich naukach społecznych większość tego typu badań pojawiła się w okresie mię­dzy 1896 a 1955 r. (Medley 1972). W okresie tym można wyodrębnić dwa pod- okresy. Pierwszy trwał do lat trzydziestych – w tym czasie najczęściej dawało się zauważyć trzy podejścia badawcze.Pierwsze podejście polegało na tworzeniu list pożądanych właściwości nau­czyciela. W latach trzydziestych na temat cech swych nauczycieli wypowiadało się 10000 uczniów szkół średnich w Stanach Zjednoczonych. Prezentujemy tu wyniki dlatego, że – zdaniem D. Medleya – podsumowują one jakby efekty wielu innych przed­sięwzięć badawczych podejmowanych wcześniej.

Witaj na moim serwisie w całości poświęconym tematyce hobby! Zapraszam do zapoznania się z wszystkimi artykułami! Mam nadzieję, że strona przypadnie Ci do gustu i znajdziesz tutaj ciekawe pomysły na spędzenie wolnego czasu!
Wszelkie prawa zastrzeżone (C)