SYTUACJA W NAUKACH PEDAGOGICZNYCH

Sytuacja w naukach pedagogicznych w latach siedemdziesiątych i w początku lat osiemdziesiątych przypomina, zdaniem L. Cohena (1982), dwugłowego zwierza, którego obie głowy warczą na siebie, przy czym pary przeciwstawnych sobie o- kreśleń co chwila zmieniają nazwy. Jest to więc walka empiryzmu z fenomenologią (lub interakcjonizmem czy etnometodologią), ale także bój między podejściem „po­zytywistycznym” a „humanistycznym”, „ilościowym” a „jakościowym”, „zamknię­tym” a „otwartym”, „laboratoryjnym” a „uczestniczącym”. Jak widać, w związku z tym bojem pojawiło się wiele nowych nazw. Nie­które z nich, zwłaszcza te, które na sztandarach swych wypisują zwolennicy nowego podejścia, powinny być tu czytelnikom przedstawione.

Witaj na moim serwisie w całości poświęconym tematyce hobby! Zapraszam do zapoznania się z wszystkimi artykułami! Mam nadzieję, że strona przypadnie Ci do gustu i znajdziesz tutaj ciekawe pomysły na spędzenie wolnego czasu!
Wszelkie prawa zastrzeżone (C)