SYMBOLICZNE GRANICE

Drugi zestaw dotyczy granic symbolicznych wyrażanych w pojęciach takich, jak prywatność, osobista przestrzeń, terytorialność.Jako przykład przetrwania symbolicznych granic terytorialności podaje się histo­rię o starej szkole przeniesionej w zupełnie nowe pomieszczenie, zaplanowane i zrealizowane zgodnie z ideami progresywistycznymi, pełne „otwartej przestrzeni”. Po przeprowadzce można było zaobserwować, jak nauczyciele w imię idei lepszego nadzorowania uczniów starają się „zamykać” te przestrzenie, tworzyć ścianki, prze­działy itp. Dla ucznia klasa jest stabilna nie tylko ze względu na obecność fizycznych przedmiotów, ale zwykle charakteryzuje się także stosunkowo stałym kontekstem społecznym. Dzieci siedzą na tych samych miejscach, przed tą samą tablicą. Stałe miejsce pozwala nauczycielowi na szybką kontrolę, kto jest obecny, ale także umożliwia to samo uczniom.

Witaj na moim serwisie w całości poświęconym tematyce hobby! Zapraszam do zapoznania się z wszystkimi artykułami! Mam nadzieję, że strona przypadnie Ci do gustu i znajdziesz tutaj ciekawe pomysły na spędzenie wolnego czasu!
Wszelkie prawa zastrzeżone (C)