SWOBODA DECYZJI NAUCZYCIELA

Nauczyciele muszą mieć poczucie swobody w decydowaniu o bardziej formalnym czy bardziej nieformalnym sposobie odnoszenia się do uczniów’.Interesujące rezultaty przyniosły badania nad satysfakcją jaką nauczyciel uzys­kuje dzięki swej pracy. Okazało się, że zupełnie nieistotne były nagrody czy wy­różnienia formalne otrzymywane od nadzoru szkolnego czy administracji. Ważne dla nauczycieli były tylko ich sukcesy związane z dziećmi. Źródłem satysfakcji jest zwykle jakaś gwałtowna zmiana u ucznia określana czasem „obudzeniem się dziec­ka, czasem „przełomem. Nauczyciele amerykańscy za źródło satysfakcji uważali zwykle fakt, że jakieś dziecko zaczyna coś rozumieć czy też poprawiać się w nau­ce, zwłaszcza gdy jest to niespodziewane i gdy nic dotąd na to nie wskazywało. Podobną przyjemność odczuwa nauczyciel, gdy klasa zrobi coś dobrego, ciekawe­go, czego nigdy by się po niej nie oczekiwało.

Witaj na moim serwisie w całości poświęconym tematyce hobby! Zapraszam do zapoznania się z wszystkimi artykułami! Mam nadzieję, że strona przypadnie Ci do gustu i znajdziesz tutaj ciekawe pomysły na spędzenie wolnego czasu!
Wszelkie prawa zastrzeżone (C)