SPRAWA NAZWY

A więc sprawa nazwy. Poza wyrażeniem „ukryty program” mówi się „niejawny* czy „latentny program, ale także „pozadydaktyczne skutki szkoły“, „uboczne skut­ki sZkoły“, „wtórne konsekwencje” lub po prostu „to, co szkoła czyni ludziom do niej uczęszczającym.Uciekając od nadmiaru sporów definicyjnych, przyjmijmy dla naszych dalszych rozważań, że „ukryty program’ oznacza „pozadydaktyczne, lecz wychowawczo ważne konsekwencje uczęszczania do szkoły, które pojawiają się systematycznie, ale riie są zawarte w żadnym zestawie celów i uzasadnieniu działań oświatowych (Vallance 1983, s. 11). Ukryty program może być „różnie ukryty. Możemy zauważyć niejednakowe stopnie „głębokości ukrycia – zaczynając od przypadkowych i nie zamierzonych produktów ubocznych nauczania, aż po rezultaty „głęboko zakorzenione w histo­rycznie określanych społecznych funkcjach oświaty (Vallance 1983, s. 11).

Witaj na moim serwisie w całości poświęconym tematyce hobby! Zapraszam do zapoznania się z wszystkimi artykułami! Mam nadzieję, że strona przypadnie Ci do gustu i znajdziesz tutaj ciekawe pomysły na spędzenie wolnego czasu!
Wszelkie prawa zastrzeżone (C)