SPOSÓB UJMOWANIA PROBLEMU

Sposób ujmowania problemu przez anarchistycznych nauczycieli dobrze oddaje przed­stawiony niżej cytat z pisma ,Libertarian Teacher” (nr 9, s. 16). „Stoi przed nami ogromny problem: nie żyjemy w wolnym społeczeństwie, nasze szkoły nie są wolne, nasi nauczyciele nie są wolni, nasi uczniowie nie są wolni. Jakoś musimy przełamać to błędne koło. Ważne jest podkreślenie, że jako anarchiści odrzucamy autorytarne pojęcie edukacji (…) Oświatowiec traktujący siebie jako posiadacza wyższej wiedzy lub umiejętności, które «przekazuje» mniej lub bardziej chętnym uczniom (…), jest częścią autorytarnej, a w najlepszym razie paternalistycznej kultury. Anarchista będzie traktował edukację jako dzielenie się wiedzą, umiejętnościami i doświadczeniem. Bę­dzie podkreślał znaczenie badań mających na celu poznanie sił na niego oddziału­jących.

Witaj na moim serwisie w całości poświęconym tematyce hobby! Zapraszam do zapoznania się z wszystkimi artykułami! Mam nadzieję, że strona przypadnie Ci do gustu i znajdziesz tutaj ciekawe pomysły na spędzenie wolnego czasu!
Wszelkie prawa zastrzeżone (C)