SKŁONNOŚĆ SŁUCHANIA

Wszystko to prawdopodobnie oznacza, że uczniowie naj­pierw są skłonni wysłuchać tego, co nauczyciel ma im do powiedzenia i zapropo­nowania w zakresie form ich wspólnych kontaktów, a potem zabierają się do sprawdzenia, czy to, co nauczyciel mówił, należy traktować na serio, i czy nauczy­ciel chce i umie wyegzekwować to, co zapowiadał.Teoretycznie można to ująć następująco – uczniowie zbierają informacje o na­uczycielu, by dowiedzieć się:jakie ramy władzy, kontroli, dyscypliny przewiduje on dla nich oraz czy posiada możliwości i umiejętności utrzymania ich w tych ramach. Niekoniecznie cała klasa musi podejmować działania sprawdzające, czy ramy wyznaczone przez nauczyciela rzeczywiście istnieją i muszą być respektowane. Zwykle jest tak, że wystarczy, jeśli kilku najodważniejszych, najbardziej skłonnych do „wychylenia się“ i „wygłupu” przeprowadza „eksperymenty. Wygłupiają się jakby za innych, bo inni, obserwując ich i widząc reakcje nauczyciela na wygłupy, uczą się na podstawie tych doświadczeń.

Witaj na moim serwisie w całości poświęconym tematyce hobby! Zapraszam do zapoznania się z wszystkimi artykułami! Mam nadzieję, że strona przypadnie Ci do gustu i znajdziesz tutaj ciekawe pomysły na spędzenie wolnego czasu!
Wszelkie prawa zastrzeżone (C)