ROZPATRZENIE SPRAW

Rozpatrzmy obie te sprawy dokładniej, bo właśnie one decydują o tym, z jakim obrazem swej roli i zadań wkracza do klasy szkolnej nauczyciel.A więc autonomia. Nauczyciele w Wielkiej Brytanii mają bardzo dużą autonomię dotyczącą działania pedagogicznego. Jest ona większa niż w wielu innych krajach, większa zresztą też niż autonomia nauczycieli amerykańskich. Autonomia taka jest de­finiowana , jako względnie nieograniczone prawo do doboru materiału nauczania i do przekazywania go za pomocą stylu nauczania ocenianego przez nauczyciela jako właś­ciwy w danej sytuacji” (Grace 1978, s. 208). Jest to więc prawo do wyboru zarówno treści, jak i metod oddziaływań. Prawo to „mocno tkwi w świadomości wielu nauczy­cieli, jest traktowane jako chwalebne uwieńczenie długiej walki stoczonej przez grupy nauczycieli przeciw (…) przepisom oficjalnego programu nauczania” (Grace 1978, s. 98).

Witaj na moim serwisie w całości poświęconym tematyce hobby! Zapraszam do zapoznania się z wszystkimi artykułami! Mam nadzieję, że strona przypadnie Ci do gustu i znajdziesz tutaj ciekawe pomysły na spędzenie wolnego czasu!
Wszelkie prawa zastrzeżone (C)