REGUŁY ZWIĄZANE Z CZASEM

Niektórzy badacze, analizując ukryty program, szczególne znaczenie przywiązu­ją do poszukiwania reguł czy zasad kierujących normalnym, codziennym życiem szkoły, reguł, które powstają „jakoś” same, mimo że nikt ich świadomie nie powo­ływał do życia. P. Woods (1983, s. 28, 30) zwraca uwagę, że w życiu szkoły są pewne zjawiska, które przez wszystkich bywają traktowane jako normy regulujące zachowanie. Nazywa on je regułami odniesienia (rule-frames). Woods wyodrębnia kilka ich rodzajów: Reguły związane z czasem — szkoła dzieli się na lata i semestry itd. Następ­stwa czynności – lekcja, przerwa, lekcja – są podobne. Same lekcje, nawet prze­prowadzane przez różnych nauczycieli, charakteryzują się zwykle następstwem po­jawiających się po sobie podobnych elementów.

Witaj na moim serwisie w całości poświęconym tematyce hobby! Zapraszam do zapoznania się z wszystkimi artykułami! Mam nadzieję, że strona przypadnie Ci do gustu i znajdziesz tutaj ciekawe pomysły na spędzenie wolnego czasu!
Wszelkie prawa zastrzeżone (C)