RAMY DLA DECYZJI

Ramy dla decyzji nauczyciela tworzą też istniejące w obiegu programy i pod­ręczniki, spośród których można wybierać. Nauczyciel nie musi ograniczać się do wyboru spośród tego, co istnieje, może on całkowicie twórczo tworzyć własny program, jednak w praktyce inercja skłania do doboru programów już istniejących. Pewne ograniczenia dla poszczególnych nauczycieli mogą powstać w bardzo progre­sywnych szkołach, gdzie hołduje się nowym ideom tzw. zintegrowanego nauczania, tj. gdy pragnie się zacierać różnice między poszczególnymi przedmiotami oraz podejmuje się próbę nauczania w nowatorski sposób, na przykład stosując nauczanie zespołowe w sytuacji „klasy otwartej” – oznacza to jednoczesne nauczanie kilku klas w połączo­nym pomieszczeniu przez paru nauczycieli, przy czym dzieci czasem wykonują swoje zadania jako zespół, a czasem dzielą się w trakcie nauki na mniejsze grupy.

Witaj na moim serwisie w całości poświęconym tematyce hobby! Zapraszam do zapoznania się z wszystkimi artykułami! Mam nadzieję, że strona przypadnie Ci do gustu i znajdziesz tutaj ciekawe pomysły na spędzenie wolnego czasu!
Wszelkie prawa zastrzeżone (C)