PRZYTOCZONY PRZYKŁAD

Delamont przytacza przykład uczennicy, która zapytana o jedną z nauczycielek określiła ją jako osobę łączącą w swym stroju jakieś okropnie gryzące się kolory. Zdaniem badaczki uczennica „uważała, że to mówi mi właściwie wszystko, co potrzebuję wiedzieć o tej kobiecie11 (Delamont 1976, s. 77).Wyraźnie są postrzegane różnice wieku i płci. Delamont stwierdziła, że uczen­nice zwracały uwagę na trzy właściwości u nauczycielek: młodość, sposób ubiera­nia się, przystępność. Dziewczęta łatwo wiążą stan małżeński ze stosowanym przez nauczyciela czy nauczycielkę stylem oddziaływań, swoistym sposobem odnoszenia się do uczniów. Delamont wspomina o uczennicy porównującej dwie samotne stare panny z nauczycielką mężatką, która „ma męża, dzieci, jest szczęśliwa. W społe­czeństwie brytyjskim uważa się, że nauczycielki niezamężne są w ogóle w trudniej­szej sytuacji niż nauczycielki zamężne. Samotność jest stygmatem obciążającym, utrudniającym życie.

Witaj na moim serwisie w całości poświęconym tematyce hobby! Zapraszam do zapoznania się z wszystkimi artykułami! Mam nadzieję, że strona przypadnie Ci do gustu i znajdziesz tutaj ciekawe pomysły na spędzenie wolnego czasu!
Wszelkie prawa zastrzeżone (C)