PRZYKŁADY NAUCZYCIELI

R. Walker i I. Goodson (1977) opisują przykłady dwóch nauczycieli, którzy mie­li zwyczaj opowiadania kawałów na lekcji. Mimo tej wspólnej cechy byli oni zu­pełnie odmiennie postrzegani przez uczniów. Jeden żartował, bo był słaby i starał się kawałami „przekupywać, by doprowadzić do realizacji swoich planów. To po­dejście było ewidentnie nieefektywne. Drugi nauczyciel nigdy nie mówił kawałów, póki nie określił w klasie bardzo wyraźnie, jakie obowiązują – z jego punktu wi­dzenia – formalne relacje z uczniami i granice kontaktowania się w ramach tych relacji. Jego podejście określają słowa: „Jestem zawsze świadom tego, że jestem nauczycielem i że moje główne zadanie tutaj to nauczać. Gdybym mówił, że jestem kumplem uczniów, byłoby to po prostu nieprawdą, bo nie jestem nim.

Witaj na moim serwisie w całości poświęconym tematyce hobby! Zapraszam do zapoznania się z wszystkimi artykułami! Mam nadzieję, że strona przypadnie Ci do gustu i znajdziesz tutaj ciekawe pomysły na spędzenie wolnego czasu!
Wszelkie prawa zastrzeżone (C)