PRÓBA ODTWORZENIA

Próbę odtworzenia tego rodzaju oczekiwań ukażemy na przykładzie brytyjskiego systemu szkolnego. Zo­baczmy więc, jakie czynniki wpływają na to, że nauczyciel staje przed klasą z pew­nym programem postępowania dydaktycznego.Dwa główne wyznaczniki określają pozycję brytyjskiego nauczyciela w odnie­sieniu do oczekiwań, jakie w stosunku do niego ma społeczeństwo. Są to: autonomia w sensie formalnym, czyli możliwość decyzji dotyczących treści i metod nauczania oraz autonomia w sensie filozoficznym, czyli możliwość wyboru jednej z kilku „orientacji” czy „perspektyw” dotyczących wychowania. Zamiast „orientacji u nas mówiono by raczej o „filozofii wychowania”, jeżeli przez taką „filozofię” rozumieć w miarę spójny zestaw przekonań dotyczących celu i roli wychowania, a także odpowiadających im metod.

Witaj na moim serwisie w całości poświęconym tematyce hobby! Zapraszam do zapoznania się z wszystkimi artykułami! Mam nadzieję, że strona przypadnie Ci do gustu i znajdziesz tutaj ciekawe pomysły na spędzenie wolnego czasu!
Wszelkie prawa zastrzeżone (C)