POSTĘPOWANIE NAUCZYCIELI

Pozytywistycznie zorientowane badania pedagogiczne nad postępowaniem nauczy­cieli rozwinęły się pod wpływem psychospołecznych badań nad porozumiewaniem się i podejmowaniem decyzji w zespołach. Badania te, prowadzone przez R. Balesa, w la­tach pięćdziesiątych doprowadziły do powstania systemu analizy interakcji w małej grupie (zob. Newcomb i in. 1970). System polegał na rozpisaniu globalnego postępo­wania na drobne, powtarzalne części składowe. Przenosząc doświadczenia tych badań na teren klasy szkolnej, starano się w licznych pracach wyodrębnić kategorie, za pomocą których można by opisać działania nauczyciela. Po wielu próbach i dysku­sjach uznano, że czynności nauczyciela niemal bez reszty mogą być analizowane jako akty porozumiewania się.

Witaj na moim serwisie w całości poświęconym tematyce hobby! Zapraszam do zapoznania się z wszystkimi artykułami! Mam nadzieję, że strona przypadnie Ci do gustu i znajdziesz tutaj ciekawe pomysły na spędzenie wolnego czasu!
Wszelkie prawa zastrzeżone (C)