POPULARNE WŚRÓD BADACZY

Z Flandersowskiej kategorii „uczeń sam zwraca się do nauczyciela” wyodrębnio­no „uczeń pyta się nauczyciela”, aby wśród wypowiedzi pozostałych mieć jasno okreś­lone te, w których uczeń zaznacza wobec nauczyciela swoje stanowisko. W ten sposób powstało wyraźniejsze rozróżnienie między „wypowiedzią ucznia sprowokowaną przez nauczyciela” a „wypowiedzią zupełnie samodzielną”. To zaś rozróżnienie ułatwia ob­serwowanie, jak na te samodzielne wypowiedzi reagują nauczyciele. Najbardziej popularne wśród badaczy stały się jednak oryginalne kategorie Flan- dersowskie. Pojawianie się coraz większej liczby nowych systemów kategoryzacji działań i wypowiedzi nauczycieli pozwoliło na opublikowanie zbioru wielu takich zestawów kategorii. Otrzymał on wspólny tytuł Mirrors for Behavior (Obrazy za­chowań) (Simon, Boyer 1970). Ten sam nurt poszukiwań doprowadził do opubli­kowania meco później w Wielkiej Brytanii tomu z zestawami kategorii obserwacyj­nych, liczącego ponad 40 zestawów (Galton 1978).

Witaj na moim serwisie w całości poświęconym tematyce hobby! Zapraszam do zapoznania się z wszystkimi artykułami! Mam nadzieję, że strona przypadnie Ci do gustu i znajdziesz tutaj ciekawe pomysły na spędzenie wolnego czasu!
Wszelkie prawa zastrzeżone (C)