POJĘCIOWE OGRANICZENIA

„Te pojęciowe ograniczenia mniej więcej odpowiadają granicom doświadczeń, jakie można mieć w klasie. Nauczyciele zwykle nie mają okazji sięgnięcia do nieświadomych motywów swych uczniów ani do zarysowania całej przestrzeni ich życia społecznego, ani do zbadania głębi ich intelektualnych mocy. Może nie jest więc dziwne, że te głębokie słowa w słowniku nauczyciela nabierają charakteru sprymitywizowanego” (Jackson 1968, s. 147). Jackson sądzi, że uproszczenia w widzeniu uczniów są, generalnie rzecz biorąc, potrzebne ze względu na charakter pracy nauczycieli: stres, tłok, napór bodźców, konieczność wchodzenia w setki interakcji, konieczność panowania nad dużą liczbą rucłiliwych istnień ludzkich, konieczność szybkiego podejmowania wielu decyzji. W tej sytuacji nic dziwnego, że nauczyciele mają tendencje do oddzielnego widze­nia konkretnego dziecka, a mniej do abstrakcji, zwłaszcza że dziecko, a nie abs­trakcja, wzbudza sympatię lub niechęć.

Witaj na moim serwisie w całości poświęconym tematyce hobby! Zapraszam do zapoznania się z wszystkimi artykułami! Mam nadzieję, że strona przypadnie Ci do gustu i znajdziesz tutaj ciekawe pomysły na spędzenie wolnego czasu!
Wszelkie prawa zastrzeżone (C)