POD KRYPTONIMEM

Badania, podejmowane pod kryptonimem ORACLE,polegały na trzyletniej obserwacji – z użyciem bardzo rozbudowanych kategorii obserwacyjnych – zachowań nauczycieli i uczniów w 58 klasach (Galton i in. 1980). Również w latach siedemdziesiątych podjęto badania nad nauczaniem i uwarunkowaniami osiągnięć uczniów w szkołach średnich (Rutter 1980).Wszystkie te badania oparte na założeniach pozytywistycznych można przed­stawić za pomocą modelu badań nad nauczaniem sporządzonego przez M. Dun- kina i B. Biddle’a (1974) (zob. s. 28). Wśród badaczy przyjęło się sądzić, że najważniejsze dla budowy wiedzy pedagogicznej są badania nad „zmiennymi doty­czącymi procesu”, czyli to, co jest w części ujętej w ramkę. Badania typu flander- sowskiego zawsze dotyczą zjawisk znajdujących się w tym polu.

Witaj na moim serwisie w całości poświęconym tematyce hobby! Zapraszam do zapoznania się z wszystkimi artykułami! Mam nadzieję, że strona przypadnie Ci do gustu i znajdziesz tutaj ciekawe pomysły na spędzenie wolnego czasu!
Wszelkie prawa zastrzeżone (C)