POCZĄTKOWA DEFINICJA

Wszystkie badania zdają się wskazywać, że sukces lub niepowodzenie nauczy­ciela w sytuacji pierwszego kontaktu zależy od tego, czy nauczyciel:umie jasno zdefiniować sytuacje, czyli określić to, co ma być czynione, a co nie, co jest dozwolone, co zakazane itp.,potrafi doprowadzić do tego, by ta jego definicja sytuacji stała się definicją obowiązującą w klasie, czyli by umiał wyegzekwować to, co zapowiedział.Hargreaves (1972) uważa, że nauczyciel musi, jeśli ma przetrwać, na samym wstępie narzucić własną definicję sytuacji. Ta początkowa definicja jest nie tyle określeniem reguł, które będą rządziły klasą, ile raczej wyraźnym pokazaniem, że nauczyciel jest całkowicie przy władzy i nie pozwoli, by go lekceważono.Rzecz polega na tym, że uczniowie też chcą narzucić własną definicję sytuacji. Zwykle nie mogą jej wypowiedzieć, ale mogą ją wyrazić działaniami, które podej­mują. To, co w rezultacie ostanie się w klasie, będzie skutkiem negocjacji dotyczą­cych tego, czyja definicja sytuacji przeważy.

Witaj na moim serwisie w całości poświęconym tematyce hobby! Zapraszam do zapoznania się z wszystkimi artykułami! Mam nadzieję, że strona przypadnie Ci do gustu i znajdziesz tutaj ciekawe pomysły na spędzenie wolnego czasu!
Wszelkie prawa zastrzeżone (C)