ORIENTACJA NAUCZYCIELA WOBEC OŚWIATY

Orientacja nauczyciela wobec oświaty bywa czasem związana z przedmiotem, jakiego naucza Ponieważ w brytyjskich szkołach nauczyciele określonego przedmiotu są w szkole zgrupowani pod kierunkiem osoby zwanej dead of subject department, można mowie o pewnych swoistych właściwościach takiej grupy. Uważa się więc na przykład, ze grupy nauczycieli angielskiego są najbardziej postępowe (Grace 1978, s. 193). Mimo przedstawionego zróżnicowania orientacji nauczycielskich w praktyce sprawa jest mniej skomplikowana. Wśród ogółu nauczycieli brytyjskich i amery- anskich daje się zwykle wyodrębnić dwa zasadnicze podejścia. Nazwę je w ślad za omawiającymi te sprawy autorami, podejściem progresy wistycznym i’podejś­ciem tradycjonalnym. Progresywistyczne przyjmują zwykle liberałowie i nauczycie­le radykalni, tradycjonalne – konserwatyści. Przytoczmy tu zestaw podstawowych właściwości różniących oba te podejścia (wg Bennett 1976, s. 38).

Witaj na moim serwisie w całości poświęconym tematyce hobby! Zapraszam do zapoznania się z wszystkimi artykułami! Mam nadzieję, że strona przypadnie Ci do gustu i znajdziesz tutaj ciekawe pomysły na spędzenie wolnego czasu!
Wszelkie prawa zastrzeżone (C)