ODPOWIEDŹ NA PYTANIE

Kohlberg uważa, że ukryty program dotyczy w gruncie rzeczy wychowania moralnego, bo – jego zdaniem – właśnie szeroko rozumiane oddziaływanie w sfe­rze noralnej (nie przesądzając o tym, czy jest to oddziaływanie pozytywne czy negatywne) odbywa się poza oficjalnym programem szkolnym. Sądzi on także, że zasadnicze pytanie związane z oddziaływaniem ukrytego programu jest pytaniem wartości i brzmi tak: czy ukryty program wpływa wychowawczo pozytywnie, ne­gatywnie, czy też nie czyni ani tego, ani tego? Odpowiedź na tak postawione pytanie możliwa jest tylko przy przyjęciu pewnej spójnej koncepcji rozwoju moralnego (Kohlberg 1983, s. 62). Trudno skutki ukry­tego programu traktować jednoznacznie, skoro ich ocena zależna jest często od za­łożeń przyjętych przez badacza.

Witaj na moim serwisie w całości poświęconym tematyce hobby! Zapraszam do zapoznania się z wszystkimi artykułami! Mam nadzieję, że strona przypadnie Ci do gustu i znajdziesz tutaj ciekawe pomysły na spędzenie wolnego czasu!
Wszelkie prawa zastrzeżone (C)