OCZEKIWANIA UCZNIÓW

„Nauczyciel, który nie uwzględnia tego oczekiwania i zachowuje się tak, jakby jego zadaniem było tylko nauczanie, jak również ten, który pragnie, by go akceptowano tylko jako przyjaciela, doradcę i stymulatora po­glądów, naraża się na to, że (…) będzie określany przez uczniów jako miękki, nie­kompetentny i nie będzie cieszył się szacunkiem”. Jakby rozwijając ten punkt wi­dzenia, interakcjoniści uznali, że szczególnie pouczające może być rozpatrywanie oczekiwań ze względu na to, iż tworzą one pewien układ odniesienia dla oceny przez uczniów postępowania i słów nauczyciela.Oczekiwania uczniów wobec nauczyciela zostały dokładnie zbadane przez IR.Nasha (1976). Skomplikowane badania doprowadziły do wniosku, że 12-letnie dzieci rozpatrują nauczycieli za pomocą sześciu wymiarów. Przeświadczenie o i:ym, co jest pożądanym, właściwym zachowaniem nauczyciela, jest u dzieci w tym wie­ku dobrze rozwinięte.

Witaj na moim serwisie w całości poświęconym tematyce hobby! Zapraszam do zapoznania się z wszystkimi artykułami! Mam nadzieję, że strona przypadnie Ci do gustu i znajdziesz tutaj ciekawe pomysły na spędzenie wolnego czasu!
Wszelkie prawa zastrzeżone (C)