OCENIAJĄC OSIĄGNIĘCIA

Oceniając osiągnięcia, bierze się pod uwagę wiedzę, ale także to, czy uczeń pracuje zgodnie z wymaga­niami nauczyciela. Ważnym składnikiem oceny osiągnięć szkolnych jest schlud­ność, czyli jak uczeń pisze, rysuje, jak utrzymuje zeszyt, czy przynosi wszystko, co do pracy jest potrzebne itp. Poza tym na ocenę za osiągnięcia szkolne wpływa jesz­cze umiejętność wyrażania się słownego i pisemnego, w gruncie rzeczy oderwana od tego, czy uczeń ma jakieś myśli do przekazania i co są one warte. Dziecko jest traktowane jako skromne, gdy nie chce o nic pytać lub odmawia odpowiedzi na pylania zadane mu publicznie. Informacji o sposobie widzenia uczniów dostarcza także analiza języka używa­nego przez nauczycieli w rozmowach na temat swej pracy. Stosowne badania do­konane na materiale amerykańskim relacjonuje Ph. Jackson (1968).

Witaj na moim serwisie w całości poświęconym tematyce hobby! Zapraszam do zapoznania się z wszystkimi artykułami! Mam nadzieję, że strona przypadnie Ci do gustu i znajdziesz tutaj ciekawe pomysły na spędzenie wolnego czasu!
Wszelkie prawa zastrzeżone (C)