OCENA ROLI NAUK

Ocena dotychczasowej roli nauk pedagogicznych była więc w pierwszej połowie lat siedemdziesiątych – w oczach samych badaczy – zdecydowanie krytyczna.Czy krytyka ta nie była przesadna? Myślę, że nie, ale tylko wtedy, gdy weźmie się pod uwagę brytyjskie i amerykańskie standardy uprawiania nauki – bardzo wysokie wymagania metodologiczne i wyraźne tendencje do bardzo ostrego, z naszego punktu widzenia niemal niszczącego, krytykowania tego wszystkiego, co po­wstaje jako produkt nauki. Jest to krytykowanie, w którym nie uznaje się auto­rytetów i w którym widać wyraźną tendencję do negowania i odrzucania dróg oraz sposobów postępowania naukowego, jakimi posługiwali się ci, którzy po­dobne zjawiska badali wcześniej.

Witaj na moim serwisie w całości poświęconym tematyce hobby! Zapraszam do zapoznania się z wszystkimi artykułami! Mam nadzieję, że strona przypadnie Ci do gustu i znajdziesz tutaj ciekawe pomysły na spędzenie wolnego czasu!
Wszelkie prawa zastrzeżone (C)