NOWE TENDENCJE

Trzeba dodać, że te nowe tendencje krytyczne zarysowały się najpierw w nau­kach o większej samoświadomości metodologicznej, takich jak: socjologia, psycho- ogia, psychologia społeczna. Z tych dziedzin przeniknęły do refleksji nad badaniami pedagogicznymi. W warunkach anglo-amerykańskich było to o tyle łatwiejsze, że znaczną częsc badań, które u nas określano by jako badania pedagogiczne, tam po­dejmowano w obrębie „psychologii społecznej edukacji” czy „socjologii edukacji” Mozę oczywiście pojawić się pytanie, dlaczego ta zmiana tendencji w podej­ściu do nauki zarysowała się właśnie pod koniec lat sześćdziesiątych. Myślę, że zaważył tu czynnik następujący: przez czterdzieści lat panowania paradygmatu pozytywistycznego nagromadziła się – mówimy cały czas o społeczeństwach an- glo amerykańskich – taka liczba badań, że można było zasadnie oczekiwać iż coś z nich powinno juz wynikać, jakiś rodzaj syntez z tego bezmiaru danych powinien się wyłamać.

Witaj na moim serwisie w całości poświęconym tematyce hobby! Zapraszam do zapoznania się z wszystkimi artykułami! Mam nadzieję, że strona przypadnie Ci do gustu i znajdziesz tutaj ciekawe pomysły na spędzenie wolnego czasu!
Wszelkie prawa zastrzeżone (C)