NOWE PODEJŚCIE

Pisaliśmy wcześniej, że rozwinięte w latach sześćdziesiątych w Stanach Zjednoczonych systemy kategoryzacji działań i wypowiedzi nauczycieli oraz uczniów nazywano analizą interakcji (tak nazywał swój system N. Flanders i in­ni). Tak rozumiana analiza interakcji jest fragmentem pozytywistycznego nurtu badawczego i nie ma nic wspólnego z „interakcjonizmem symbolicznym”. Zwo­lennicy interakcjonizmu symbolicznego w różny sposób analizują i rozpatrują to, co dzieje się w klasie, ale nigdy nie stosują „analizy interakcji”. Podczas gdy nowe podejście interakcjonizmu symbolicznego zaowocowało w Wielkiej Brytanii głównie mikrosocjologią, to w Stanach Zjednoczonych doprowadziło ono do rozkwitu zastosowań etnografii i antropologii do spraw oświaty. To właśnie podejście określa się teraz w Ameryce mianem podejścia etnometodologicznego.

Witaj na moim serwisie w całości poświęconym tematyce hobby! Zapraszam do zapoznania się z wszystkimi artykułami! Mam nadzieję, że strona przypadnie Ci do gustu i znajdziesz tutaj ciekawe pomysły na spędzenie wolnego czasu!
Wszelkie prawa zastrzeżone (C)