NEGOCJACJE I ICH CHARAKTER

Negocjacje mogą mieć charakter jaw­ny – to jest gdy rzeczywiście omawia się jakąś sprawę, by doprowadzić do wza­jemnie akceptowanego uzgodnienia, bądź też niejawny, który raczej można określić jako walkę „siłową, mającą rozstrzygnąć „czyje na wierzchu.Ważne jest, jak określi się punkt startowy negocjacji – nauczyciel znacznie ułat­wi sobie zadanie, jeśli wprowadzi własną definicję sytuacji szybko, zanim alterna­tywna definicja zdąży się pojawić.Jakie znaczenie na tle tej walki o definicje sytuacji mają działania podejmowane przez uczniów w celu „testowania nauczyciela? Prawdopodobnie mają one cztery cele, które mogą pojawić się razem lub oddzielnie:uczniowie szukają kompetentnej interpretacji definicji sytuacji wprowadzonej przez nauczyciela,uczniowie starają się w ten sposób pokazać chęć wynegocjowania wspólnie akceptowanej definicji sytuacji, uczniowie starają się podważyć prawo i kompetencje nauczyciela do definio­wania sytuacji w obrębie paru fragmentów życia w klasie,uczniowie starają się ogólnie podważyć prawo i kompetencje nauczyciela do definiowania sytuacji.

Witaj na moim serwisie w całości poświęconym tematyce hobby! Zapraszam do zapoznania się z wszystkimi artykułami! Mam nadzieję, że strona przypadnie Ci do gustu i znajdziesz tutaj ciekawe pomysły na spędzenie wolnego czasu!
Wszelkie prawa zastrzeżone (C)