NAUCZYCIEL NAUCZAJĄC

Nauczając nauczyciel musi stawiać wymagania. W oczekiwaniach formułowanych przez brytyjskich 12-latków „naucza­nie” jest bardzo często równoznaczne z określeniem „powoduje, że się uczymy”, „powoduje, że umiemy”, chociaż uczniowie nie potrafią sformułować, jakie aspekty nauczania są w stanie ten rezultat wywołać. Okazuje się również, że dla uczniów nauczanie to operowanie faktami i konkretnymi wiadomościami, w związku z tym progresywistyczne, bardziej luźne formy nauczania, jak na przykład dyskusja, która ma w zamyśle nauczyciela ułatwić dzieciom wyrażenie opinii i poglądów, może być przez nie potraktowana jako brak nauczania. Tłumaczy rzeczy trudne – nie tłumaczy. Uczniowie uważają, że obowiązkiem nauczyciela jest wytłumaczyć to, co trudne. Gdy nauczyciel – nawet w trosce o ich samodzielność – jest skłonny namawiać ich, by sami zrozumieli i przerobili jakiś fragment, może być tak, że potraktują to jako nie wy wiązywanie się nauczyciela ze swoich obowiązków.

Witaj na moim serwisie w całości poświęconym tematyce hobby! Zapraszam do zapoznania się z wszystkimi artykułami! Mam nadzieję, że strona przypadnie Ci do gustu i znajdziesz tutaj ciekawe pomysły na spędzenie wolnego czasu!
Wszelkie prawa zastrzeżone (C)