NAJCZĘSTSZE OPINIE

Analiza tych opinii pozwoliła P. Woodsowi na sformułowanie reguł, jakie rządzą tworzeniem tego rodzaju dokumentów — na podstawie tych opinii można się zorientować, jak nauczyciele widzą uczniów, jakiego rodzaju sprawy w ich za­chowaniu uznają za ważne, a jakie pomijają. Oczywiście, dochodzi do tego do­datkowo pewien specyficzny sposób, w jaki „opakowują“ te informacje na uży­tek rodziców.Badania wykazały, że najczęściej pojawiające się w opiniach cechy pozytywne to: skupiony, łatwo się koncentrujący, spokojny, pracowity, chętny do współpracy, odpowiedzialny, dojrzały, grzeczny, pogodny, posłuszny. Najczęściej występujące określenia negatywne to: roztargniony, gaduła, leniwy, niechętny do współpracy, niedojrzały, źle wychowany, ponury, nieposłuszny. Woods uważa, że nauczycielskie oceny dotyczą nie tyle ucznia jako człowieka, ile jego miejsca i roli w klasie. Te „związane z klasą” właściwości ucznia są przez nauczyciela uważane za ważniejsze niż wszystkie inne możliwe jego cechy.

Witaj na moim serwisie w całości poświęconym tematyce hobby! Zapraszam do zapoznania się z wszystkimi artykułami! Mam nadzieję, że strona przypadnie Ci do gustu i znajdziesz tutaj ciekawe pomysły na spędzenie wolnego czasu!
Wszelkie prawa zastrzeżone (C)