NA PRZEŁOMIE LAT

Na przełomie lat osiemdziesiątych i dziewięćdziesiątych w sferach oświatowych Stanów Zjednoczonych i Wielkiej Brytanii utrzymuje się nastawienie, by przywiązywać raczej większą wagę do wyposażania młodych ludzi w solidną wiedzę niż do usiłowań czy­nienia ze szkoły miejsca miłego i atrakcyjnego. W jakim jednak stopniu mody i prądy dotyczą szkół? Zdaniem obserwatorów oświatowej sceny amerykańskiej – w niewielkim. „Wszystko to, co się mówi i pi­sze, w małym stopniu wpływa na to, co dzieje się w szkołach. Szkoły zdają się być zupełnie odporne na sugestie zmian. Powinienem był przewidzieć – pisze John L. Goodlad – że nauczyciele i administracja szkolna chętnie sięgną po nowoczesne, modne nazwy tylko po to, by opisać nimi stare, godne pożałowania praktyki” (Goodlad 1984, s. 128).

Witaj na moim serwisie w całości poświęconym tematyce hobby! Zapraszam do zapoznania się z wszystkimi artykułami! Mam nadzieję, że strona przypadnie Ci do gustu i znajdziesz tutaj ciekawe pomysły na spędzenie wolnego czasu!
Wszelkie prawa zastrzeżone (C)