MENTALNOŚĆ POKOJU NAUCZYCIELSKIEGO

Istnieje także interesujący nacisk tak zwanej „mentalności pokoju nauczyciel- skiego“. D. Hanson i M. Herrington (1976) przytaczają przykład, gdy w pokoju nauczycielskim komentowano audycję telewizyjną na temat wyrównania szans edu­kacyjnych. Obecny tam młody nauczyciel szybko zorientował się, że z punktu wi­dzenia osób dyskutujących wszystko było potraktowane jako bzdura, którą kwituje się zdaniem „spróbowaliby tej swej równości z naszymi dziećmi. Wyrównanie szans było czymś „nierealnym, abstrakcyjnym, intelektualnym. Młodemu nauczy­cielowi radzono, by szybko zapomniał o tej „teorii z college’u“ i pamiętał tylko o     tym, że uczyć się nauczania można dopiero w klasie, a wszystko, o czym sły­szał przedtem w trakcie studiów pedagogicznych, nie ma dla nauczania i uczenia się większego znaczenia.

Witaj na moim serwisie w całości poświęconym tematyce hobby! Zapraszam do zapoznania się z wszystkimi artykułami! Mam nadzieję, że strona przypadnie Ci do gustu i znajdziesz tutaj ciekawe pomysły na spędzenie wolnego czasu!
Wszelkie prawa zastrzeżone (C)