LICZNI AUTORZY

W ostatnich latach liczni autorzy (Furlong 1976; Gannaway 1976; Nash 1976) podkreślają znaczenie eksperymentalnego określania przez uczniów tego, co im wolno, a co jest niedozwolone w kontakcie z określonym nauczycielem. Zdaniem J. Beynona i P. Atkinsona (1984) w trakcie pierwszego spotkania każ­de działanie w klasie ma trojakie skutki, przy czym wszystkie one są wzajemnie zależne. Jeśli więc na przykład uczeń coś uczyni, a nauczyciel na to jakoś zarea­guje, będzie to miało znaczenie dla faktu:jak ten właśnie uczeń jest postrzegany przez nauczyciela,jak nauczyciel jest postrzegany przez ucznia,jak uczeń jest postrzegany przez innych uczniów.Na bazie takich wzajemnych doświadczeń pojawia się dopiero „tożsamość” ucz­nia w klasie – to, że ktoś jest przez danego nauczyciela i kolegów tak lub inaczej postrzegany. Dla formowania się tożsamości duże znaczenie ma wygłupianie się w trakcie pierwszego spotkania z nauczycielem.

Witaj na moim serwisie w całości poświęconym tematyce hobby! Zapraszam do zapoznania się z wszystkimi artykułami! Mam nadzieję, że strona przypadnie Ci do gustu i znajdziesz tutaj ciekawe pomysły na spędzenie wolnego czasu!
Wszelkie prawa zastrzeżone (C)