LICZNE SYSTEMY

Powstały więc liczne systemy analizy pracy nauczy­ciela. Mogą one być klasyfikowane ze względu na inferencyjność. O systemie ka­tegoryzacji wysoko inferencyjnym powiemy wówczas, gdy wyodrębnia się w nim niewiele kategorii o charakterze dość ogólnym, np. „nauczyciel przejawia niechęć”. Systemy zbudowane z kategorii nisko inferencyjnych będą wyróżniały zachowania proste, drobne, łatwo zauważalne i będzie ich wiele.Ze względu na zakres i założenia teoretyczne, leżące u podstaw różnych systemów kategoryzacji zachowań nauczyciela, można za G. Nuthallem i J. Churchem (1972) wymienić następujące grupy systemów:Systemy opracowane ze względu na specjalne cele dydaktyczne, często związane z określonymi programami nauczania.

Witaj na moim serwisie w całości poświęconym tematyce hobby! Zapraszam do zapoznania się z wszystkimi artykułami! Mam nadzieję, że strona przypadnie Ci do gustu i znajdziesz tutaj ciekawe pomysły na spędzenie wolnego czasu!
Wszelkie prawa zastrzeżone (C)