Kupowanie gadżetów i pamiątek sportowych

Wydarzenie sportowe skupiające dużą grupę ludzi, czyli impreza masowa może być przedsięwzięciem komercyjnym o podłożu marketingowym, choć nie na zbyt wielką skalę. Wiąże się to z tym, co towarzyszy danemu wydarzeniu sportowemu. Kibic kupujący bilet, by dostać się na stadion i zasiąść na trybunach, często trafia po drodze do stoisk z pamiątkami i gadżetami, które można kupić na straganach zorganizowanych wokół obiektu sportowego, lub w sklepikach klubowych. Kiedy przykładowo odbywa się mecz reprezentacji Polski na dużym stadionie, liczbę widzów liczy się w dziesiątkach tysięcy. Wielu z nich na ten czas staje się kibicami i decyduje się za pomocą zakupu gadżetu sportowego, oraz zachowania dopingować swoich ulubieńców. Dlatego ludzie kupują wtedy koszulki, czapeczki, szaliki, a wszystko w barwach, które są znakiem rozpoznawczym ukochanej drużyny. Będąc pod stadionem, często ulegają euforii i odczuwając podniosłą atmosferę decydują się na zakup jakiegoś gadżetu. Sprzedawcy nie mogą w takim czasie narzekać na klientów, a utarg z takiego handlu, często jest nie mały.

Wszelkie prawa zastrzeżone (C)