KRYTYCZNY STOSUNEK DO NAUCZYCIELA

Ciekawe, że dzieci wcale nie oczekują tego, by dano im wiele swobody, wprost przeciwnie, spodziewają się uczciwego, rozsądnego, ale zdecydowanego kierownictwa. Sprawy-wymiary, wyodrębnione przez Nasha, przedstawiają się następująco: Utrzymuje porządek – nie umie utrzymać porządku. Dzieci po prostu uważa­ją, że obowiązkiem nauczyciela jest utrzymanie porządku. To przeświadczenie jest powszechne. Głosy: „Nie lubię jej, bo powinna być bardziej stanowcza” czy „Pan A nie jest dość surowy“, zdarzają się bardzo często. Wyrażają je zarówno ucznio­wie, którzy sami są spokojni, jak i ci, którzy rozrabiają – sądzą oni, że nauczyciel powinien ich poskromić. Wszyscy mają krytyczny stosunek do nauczyciela „za miękkiego”. Budzi on niechęć, brak respektu, a widok jego niekonsekwentnej bez­radności powoduje wzgardę i politowanie. Niespełnienie uczniowskich oczekiwań naraża nauczyciela na duże kłopoty, bo dzieci uważają utrzymanie porządku za pierwotne – jeszcze przed nauczaniem – zadanie nauczyciela.

Witaj na moim serwisie w całości poświęconym tematyce hobby! Zapraszam do zapoznania się z wszystkimi artykułami! Mam nadzieję, że strona przypadnie Ci do gustu i znajdziesz tutaj ciekawe pomysły na spędzenie wolnego czasu!
Wszelkie prawa zastrzeżone (C)